Komt het een kwakkel zomer? – Comes a ailing summer?

 

_DSF1815

 

10 thoughts on “Komt het een kwakkel zomer? – Comes a ailing summer?

  1. In het algemeen, Manu,
    mag ik even.

    Mijn groot gebrek is een oud jongetje te zijn.
    Nooit thuis gevoeld tussen de grote mensen en de Kapitalen.
    Zoals die hoge K van kunst.

    Ik luister naar sprookjes en kijk naar de hemel.
    Waar hij zich ook bevindt.
    Soms in de blik van een vrouw. Dan weer op een landwegeltje.

    Ik herinner me nog
    dat jij ooit woorden uit mijn ogen zoog.
    Een staketsel aan zee of de rug van een dame.

    Maar academisch kan ik niet kijken.
    En technisch ben ik een grote nul.
    Je begrijpt dat ik enkel verhalen kan lezen.

    Van mensen. En beweging.

    groeten van een man zonder eigenschappen
    en bedankt dat je langskwam.

    • Beste Uvi,
      Die grote K is voor mij ook nog niet aan de orde, een studie is nog geen project. Hopelijk ben ik op de goede weg, ik werk er aan.
      Iedereen die zegt dat hij ‘kunstenaar’ is, is het in feite, maar het is aan anderen om te oordelen wat hij waard is. Voor mij komt het er op aan uiteindelijk mijn eigen ‘ding’ te doen en dan zien we maar.
      Wat jij zegt, “ik ben maar…” is voor mij en voor iedereen wel zo, men heeft individueel zijn eigen kunnen en daarbuiten is men ‘maar…’ .
      Je schrijft, ik ben een man zonder eigenschappen… Jouw Kunst met woorden en taal is zeker met een grote K, het komt uit de grond van je hart en je verdient meer dan een blog, je verdient meerdere publicaties, maar je bent veel te bescheiden, iemand zal ooit wel een studie van jouw werk maken en uitgeven..
      Hou je gewapend Uvi en tot wederhoren.

Geef een reactie

