Landschap -1-

onweer_1

10 thoughts on “Landschap -1-

    • Ja Uvi, in een academie wordt je gevormd of misvormd, wie zal het zeggen? Een ding is zeker je leert er veel. Maar landschappen zijn ook mijn ding en blijven mijn interesse behouden, dus als de gelegenheid zich voordoet laat ik het niet voorbijgaan.

      • Iedereen dichter, iedereen beroemd, je weet wel.

        Ik ben maar een leek, manu,
        met of zonder pixels, voor mij is een foto veer meel dan techniek.
        Het is de techniek
        die het ‘vakmanschap’ in de weg staat.

        Of meen je dat
        nu iedereen op een pc kan tikken met twee vingers
        ‘de gedichten’ er beter op geworden zijn?

        Mutatis mutandis,
        Ik denk aan je conversatie met Guido,…

        PS.
        Voor de meeste amateurs is een foto: een herinnering.
        Die zij alleen zo kunnen zien.
        Een goeie amateur maakt foto’s
        die een ander (zonder) ook ‘mooi’ kan vinden.

        Beter nog,
        kan zien met zijn eigen herinnering.
        En dàt vermoed ik geldt evenzeer voor een gedicht.

        PS.
        Ik was een tijdje geabonneerd bij een docent Blogger.
        Maar heb dat geannuleerd. Prachtige woorden, maar …

  1. Heel mooi Manu! Landschap was voorheen nooit mijn ding en nu begin ik steeds meer en meer (fotografisch) oog krijgen voor de natuur. Komt doordat ik hetstappen heb ontdekt zeker? -))) En zoals je zegt: in een academie wordt je gevormd of misvormd. Eén ding is zeker: je leert er heel wat en de “kunst” (what’s in a name?) is te distilleren wat je werkelijk bezighoudt! Wil je mij de streek verklappen? -))) cu, Dany

    • We waren op midweek bij een fruitboer in Vorsen.
      Volgens wikipedia: Vorsen (Frans:Fresin) is een dorp in de Belgische provincie Limburg, en een deelgemeente van de gemeente Gingelom. Het was een zelfstandige gemeente tot het bij de fusie van 1971 toegevoegd werd aan de gemeente Montenaken die op zijn beurt in 1977 opgenomen werd in de gemeente Gingelom.
      Vorsen is een klein dunbevolkt landbouwdorp in het uiterste zuidoosten van de gemeente Gingelom aan de taalgrens. Het grondgebied wordt ten zuiden van de dorpskom doorsneden door de autosnelweg A3/E40.

Geef een reactie

