5- Flaneren “Straatfotografie”

Het is wat het is, normaal maak ik niet veel woorden “vuil” aan een foto, ze moeten het doen met de titel, meestal een verwijzing naar een aandachtspunt, de visie van de fotograaf.

Over deze foto kan men discussiëren en er is al over gepraat en de conclusie was “de foto heeft wel iets” en hij voldoet volledig aan de doelstelling “flaneren”  zijnde in de kijker lopen.

Hiermee sluit ik de reeks “flaneren op de Meir” af, niet dat er dit jaar geen “flanerende” foto’s meer zullen volgen, we zien wel.

6 thoughts on “5- Flaneren “Straatfotografie”

  1. Ik vind dit wel een leuke en nu eens terecht schuin.
    Bij schuine fotografie sluit ik me anders een beetje aan bij Michiel Hendrickx die zegt, wat recht is moet je niet krom maken, laat dat recht staan.
    Maar hier kan je anders het beoogde effect niet bereiken en het is een leuke. Zou jammer zijn als we er niet van konden genieten.

    • Niemand heeft volgens mij te zeggen wat “moet” of wat we moeten “laten”, en mijn mentor denkt er (soms) ook zo over, trouwens een leerling van MH.
      Het is het gevoel dat telt en jij beaamt dit ook met jouw reactie.
      Niet dat het nu mijn stijl zal worden maar over deze reeks ben ik tevreden en ik zal ze voorstellen bij mijn jaarwerk.
      Tegenwoordig is het aangeraden heel tolerant te zijn en open te staan voor nieuwe vormen zoals lomofotografie, polaroidscans, etc.
      Niettegenstaande ik het zelf ook wel eens moeilijk heb met mensen die uitgebrande hoge lichten of totale onscherpte als een stijl ervaren,
      deze geven mij eerder een gevoel van vakonbekwaamheid, maar nogmaals het gaat over gevoelens en deze kunnen heel persoonlijk zijn.
      Dit weekeinde ben ik naar Groningen geweest, naar het foto evenement “Noorderlicht” met internationale fotografen waar ook veel grenzen werden verlegd.
      Het internationaal fotogebeuren volgen brengt meer inspiratie dan de visie één enkeling.

Geef een reactie

